Merhabalar, Kocaeli bölgesinde yer alan Aktepe Restoran adlı lezzet durağı paylaşımımız ile tekrar sizlerleyiz. Aslında Sopeli Doğal Yaşam Köyü ‘ne gittiğimiz hafta planlıyorduk Aktepe Restoran ‘a gitmeyi fakat planlarımızda olan değişiklikler sebebiyle 6 Mayıs Cumartesi akşam yemeği için düştük Akmeşe yollarına.

Aktepe Restoran Nerede

Tepebaşı Mevkii / Akmeşe / İzmit  0 262 363 13 03  |  info@akteperestoran.com

Aktepe Restoran Hakkında

Ofiste blogumuzu takip eden bir arkadaşımızın tavsiyesi üzerine eklemiştik bu lezzet durağını gidilecekler listemize. Kartepe bölgesinde oturduğumuz için yakın olur diye düşünsek de baya yol varmış aslında bunun sebebi ise yolun çok virajlı olması. Yaklaşık 30-40 dakikalık bir yolculuktan sonra zorda olsa bulduk Aktepe Restoranı, yolculuk boyunca en çok sıkıntı çektiğim konu ise tabelaların olması fakat tabelalarda sadece restoran isminin yazıyor olmasıydı, neredeyse 4 kişiye sormamıza rağmen bulmamız çok zor oldu.

Bu bölgede isim yapmış bir lezzet durağı olarak yapmaları gereken ilk şey mutlaka yönlendirme tabelalarının değişmesi olacaktır.

Neyse zor da olsa bulduğumuz lezzet durağının önündeki geniş ve boş alana aracımızı park ettikten sonra oturacağımız yere doğru yürümeye başladık. Restoranın bahçesini gördüğümüz an itibariyle ilk iş olarak telefonları çıkarıp fotoğraf çekmeye başladık 🙂 O kadar güzel bir bahçesi ve çevresi var ki kendimizi bir an Karadeniz ‘in dağlarındaki köylerde zannettik. Her taraf yemyeşil ve kuş seslerinden başka ses duymuyorsunuz. Kelimelerle anlatmanın zor olduğunu bildiğimden sizin için aşağıdaki fotoları çekip paylaşmayı daha doğru bulduk.

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

Bahçede hayran hayran gezinmeyi bırakıp acıkan karnımızı doyurmak için üzüle üzüle kapalı alana geçtik. Tavsiyeleri de düşünerek 1 porsiyon Mancarlı Pide ve ortaya karışık ızgara( Sucuk, Kuzu Pirzola, Köfte ve Parça et ) sipariş ettik, yanında bir büyük salata ve içecek olarak ayran istedik. Aradan 10 dakika geçmeden siparişlerimiz yavaş yavaş masaya gelmeye başladı.

İlk olarak ortaya restoranın küçük yuvarlak çok lezzetli olan pideleri ve yanında tereyağı, bal geliyor. Biz hızlı bir şekilde bu sıcacık pidelerin arasına tereyağını sürerken Mancarlı pidemizde masaya geldi. Mancarlı Pide ‘yi biz öncesinde hiç duymamıştık bilmeyenler için ise içini iyice karıştırıyor ve ıspanak,pazı, pırasa gibi otların yanında soğan ve az miktarda kaşar peyniri olduğunu görüyoruz. Lezzet olarak gerçekten söylendiği kadar güzel, ben normalde otlu pide yerine kavurmalı veya kıymalı kaşarlı pideyi tercih ederim fakat buda denemeye değer bir lezzetmiş.

Daha pideyi bitirmeden büyük güveç içerisinde karışık ızgaramız geliyor. Güvecin içine baktığımda 5 parça kuzu pirzola, 6 parça sucuk yaklaşık 8 köfte ve pirzolanın kemiksiz ve yağsız yerinden yapılan 5-6 parça küçük et görüyorum. Etlerin yanında duran közlenmiş domates ve biberlerde gayet iştah açıcı türden 🙂

Tek tek masadaki tüm lezzetlerin lezzet değerlendirmesini yapmak yerine hepsine tek seferde mükemmel diyebiliriz ama lezzet önceliği soranlar için kuzu pirzola, parça etler, mancarlı pide, sucuk ve son olarak köfte diyebiliriz. Hepsi birbirinden lezzetli ve doyurucu olup sunumda bir o kadar güzel.

Aktepe Restoran Fiyat Değerlendirmesi

Giderken fiyatlar hakkında en ufak bir bilgimiz olmadığı için biraz süpriz olacaktı ve yediklerimiz et olduğu için kabarık bir hesap bekliyorduk. Biz Aktepe Restoran ‘a 3 kişi gittik ve gayet güzel şekilde de doyduk, yediklerimizin listesini yukarıda belirttiğim için tekrar yazmıyorum. Peki bu güzel akşam yemeğinin bize maliyeti nedir diye sorarsanız 120 TL.

Bize göre uygun çünkü bu fiyatlara bu lezzette karın doyurmak için baya araştırma yapmak gerekiyor, biz şanslıyız ki tavsiye üzerine gittik yoksa bulmamız  için baya zaman gerekirdi.

Ayrıca merak ettiğim bir diğer konu ise restoranın kahvaltısıydı. Gittiğimde sorduklarımdan ve okuduklarımdan edindiğim bilgilere göre kahvaltıda sunulan tüm ürünler doğal. Fakat benim gördüğüm kadarıyla puan olarak Sopeli ‘de yaptığımız kahvaltının altında kalıyor. Zaman içerisinde denemek için gidilebilir fakat bu zaman kesinlikle yaz dönemi olmalı ve kahvaltı o güzel bahçenin bir köşesinde yapılmalı.