Ayvalık tatilimizde gittiğimiz lezzet duraklarından biriyle tekrar sizlerleyiz. Bu bölgede tatil yapanlar hele bir de Cunda adasına gidenler balık yemeden geri dönemezler bence. O kadar cezbedici bir hava var ki Cunda ‘da insanın geçip oturası geliyor 🙂 Bizde öncesinde yaptığımız araştırmalarda Ayvalık ‘ın Cunda bölgesinde en çok tavsiye edilen Bay Nihat ‘ta akşam yemeği için rezervasyonumuzu yaptırıyor ve düşüyoruz yollara.

Bay Nihat

Bay Nihat Nerede

Sahilyolu No: 21 Cunda Adası Ayvalık Balıkesir. 0266-327 17 77

Bay Nihat Hakkında

Gitmeden önce okuduğumuz yazılarda tavsiye edenlerden etmeyenlere bir çok yorum okusak da en doğrusunun gidip kendi gözümüzle görmek olduğuna karar verdik. Bu lezzet durağı yılın 12 ayı boyunca açık olup 1978 yılında Ahmet Nihat Bekit tarafından hizmete açılmış. İlk zamanlar rakipsiz olsa da son yıllarda gidenlerin göreceği gibi bir çok alternatifi mevcut. Sahilde yürürken sizi kandırmak için uğraşan balıkçılara denk gelmemeniz imkansız. Neyse genel bir bilgilendirme ardından yediklerimizi ve lezzet durağını değerlendirmeye geçebiliriz.

Biz alkol almayanlar olarak sevilmeyen müşteriler sınıfına dahil olup oturuyor ve siparişlerimizi veriyoruz.

Çiçek Dolması, Ahtapot, Kalamar, Karides, Simit, Papalina ve 2 şişe kola sipariş ediyor ve beklemeye başlıyoruz. Mekan ilk bakışta gayet güzel ve nezih, çok sayıda çalışanıyla servis konusunda sıkıntı yaşatmayacağını hissettirse de yazımın devamın da bu konuda yanıldığımızı göreceksiniz.

Bay Nihat Cunda Adası

Neyse yaklaşık 15 dakikalık bekleyişin ardından Çiçek dolmaları(kabak çiçeğinden yapılıyor) ve simitler geliyor. Çiçek dolması göründüğü gibi gayet lezzetli ve hafif, gidip gönül rahatlığıyla sipariş edebilirsiniz. Şimdi gelelim Simit ‘e, simit bildiğimiz kandil simidi farkı ise içinin levrek balığıyla dolu olmasıymış. Biz hiç bir şekilde levrek tadı alamamış olsak da meraktan denedik ne kazandık derseniz, ANLAMSIZ. Balıktan ziyade peynir tadı vardı sanki neyse sonuç olarak bir daha gitsem sipariş etmeyeceğim ürünlerden biri.

Bay Nihat Ayvalık

Tabi biz simit ve çiçek dolmasını 5 dakikada o açlıkla süpürdükten sonra başladık yine beklemeye. Aradan 15-20 dk daha geçti tam isyan moduna geçtiğimiz an ahtapot ve karides siparişimiz masaya geldi. Karides güveçte tereyağlı şekilde servis ediliyor ve lezzet olarak gayet başarılı, yanında baya ekmek yedirecek türden. Ahtapot ise ilk görüş te olduğu gibi skandal. Sanki önümüze kömür koymuşlar gibi bir görüntü olsa da gecenin karanlığından kaynaklanmış olabilir 🙂  Fazla söz söylemeye gerek yok, daha önce yediğim ahtapotları düşünürsek direk sınıfta bırakırım.

Bay Nihat Balık

Öyle Böyle 10-15 dakika sonra tabaklarımız yine boş kaldı ve tekrar başladık beklemeye. Aradan 20-25-30 dakika geçti derken siparişlerimizin gelip gelmediğini soran bir garsona hala beklediğimizi ilettik. Hemen ilgileniyorum cevabını aldıktan 25 dakika sonra başka bir çalışana siparişlerimiz 2 dakika içinde geliyorsa gelsin gelmiyorsa kalkıyoruz dedikten 1 dakika sonra kalamar ve papalina tabaklarımızda geldi. Beklesek sabaha kadar bekleyecektik herhalde kalkacağımızı duyunca para kaybetmekten korktular düşüncesi kaçınılmaz.  Neyse Papalina ‘yı bilmeyenler için kısaca anlatıyım. Bildiğimiz hamsi ve bu bölgede çok çıkan bir balık türü. Kızartılmış şekilde geliyor ve bana göre standart bir lezzet, merak edenler deneyebilir.

Kalamar ise deniz ürünleri arasında en sevdiğimiz olmasına rağmen çok beğenerek yemediğimizi söylemek istiyorum. Dilimlerin kalın olmasından mıdır, servisin verdiği negatif etkiden midir yoksa o kadar bekleme sonucunda karnımızın doymasından mıdır bilemedik ama geldiği için yediğimiz bir ürün durumuna düşmesi bizi çok üzdü.

Bay Nihat Papalina Kalamar

Neyse karnımız doydu hesabı ödedik ve hızlıca uzaklaştık Bay Nihat ‘ tan. Şimdi gelelim sahilde yürürken yaptığımız konuşmanın çok kısa bir özetine,

Kalamar KÖTÜ, Ahtapot KÖTÜ, Simit KÖTÜ, Papalina VASAT, Fiyatlar BULUTLARIN ÜZERİNDE, SERVİS ÖLMÜŞ AĞLAYANI YOK eee biz ne anladık bu işten. O kadar balık restoranına gittik fakat bu kadar kötüsüne denk gelmedik.

Mekanın işletmecilerinden biri inşallah denk gelir de bu yazımızı okur, içeride sipariş alan artist görünümlü personelle bu iş ancak bu kadar yapılabilir. Birbirlerinin elinden müşterisinin tabağını alıp, başka masaya götürenden, orta yerde ana baba bırakmadan küfür eden tipler.

Belki şu soruyu soranlar olacaktır. Vedat Milör gibi biri Türkiye ‘nin en iyi balık restoranlarından biri olarak gösteriyor

Bay Nihat ‘ı, siz ne diyorsunuz ?

Bende bu soruyu soranlara şu soruyu sormak isterim, SEN VEDAT MİLÖR MÜSÜN ?? Ona gösterilen ilgili alaka sana bana gösterilmiyor işte anlatmak istediğimiz bu. Bana göre şişirilmiş bir mekan hem fiyat hem lezzet değerlendirmesi yaptığımızda bize göre sınıfta kaldı.

Fiyat Değerlendirmesi

Boşa gitmiş 200 TL olarak görüyoruz ve başka bir şey demiyoruz.