Kış mevsiminin kendini son son hissettirdiği bu haftalarda yaz tatili için planlar yapılmaya başlandı. Bazılarınız gidecekleri yeri çoktan belirledi bazılarınız ise hala kararsızlıkla araştırmaya devam ediyor. Biz bu yazımızda hala kararsız olanlara güzel bir tavsiyede bulunup, tatil için Çeşme tercihi yapacak olanlara da bir rehber sunmak istiyoruz Çeşme Tatil Rehberi adlı yazımızda. Öncelerde yaptığımız paylaşımlardan da anlaşıldığı gibi 2015 yılı yaz tatilimizi Çeşme ‘de geçirdik ve gezebilmek adına araba kiralayıp sizler için çok faydalı olduğunu düşündüğümüz bilgiler toplayıp Kesfethayati üzerinde paylaştık. Bu konu altında bu bilgilerin hepsini derleyip ekstra olarak site içeriğinde bulunmayan bazı konulara da değinip sizler için güzel bir rehber yayınlamak istiyoruz.

Çeşme’ye Yolculuk ve Çeşme Otelleri Hakkında

Biz sizlere gidiş hikayemizi bir özet olarak anlatırsak tüm sorularınızı cevaplamış oluruz diye düşünüyoruz. Anlatacaklarımız dışında sormak istedikleriniz olursa yorum bölümünü kullanabilirsiniz.

Yola çıkışımızla başlayalım,

FullSizeRenderBiz İzmir ‘e gidiş için otobüs yolculuğunu tercih ettik.Otobüs yolculuğu kişi başı 60 TL civarında olup yaklaşık 7-8 saat sürmektedir. Otel rezervasyonumuzdan bir gün önce İzmir ‘de olduğumuz için bu günümüzü Izmir’de ufak bir tur için ayırdık ve kalacağımız yeri belirledikten sonra zil çalan karnımızı doyurmak için attık kendimizi sokaklara. Tercihimizi İzmir’in meşhur kumrusundan yana kullanıp merkez şube olan Kumrucu Şevki ( Ali Çetinkaya Bulvarı / KONAK ) ‘nin yolunu tuttuk. Bulunduğumuz yerden 35 dakikalık yürüyüş mesafesindeydi mekan, aslında ne umutlarla yürümüştük o kadar yolu, gittiğimizde de mekanın dolu oluşu bizi etkilemiş olacak ki büyük beklentilerle oturduk masaya ta ki kumruları ısırana kadar. İkimizin yüzünde de bir mutsuzluk ifadesi, sebebini anlayamadık, belki İstanbul ‘da yediğimiz kumruların daha güzel oluşu ya da ekmeğin çok sert oluşu. Neyse yarım yamalak karın tokluğuyla kalktık ve tekrar 20 dakikalık bir yürüyüşün ardından Kemeraltı Çarşısında bulunan Kızlarağası Hanı ‘nın arkasındaki Meşhur Kahveci Ömer Usta ‘ya vardık ve kahvelerimizi sipariş ettik. Bu mekanın kahvesinin özelliği kahvenin direk fincanda ve ocak üzerinde pişmesiymiş. Bu şekilde hazırlanan kahvenin özelliği ise köpüğünün bol aromasının daha net hissedilmesi ve kahve sıcaklığının sonuna kadar devam etmesi.Neyse özet olarak güzel bir Türk Kahvesi içtikten sonra kiraladığımız arabanın anahtarını almak için tekrar konaklayacağımız yerin yolunu tuttuk. Araç kiralama hizmeti ve önemiyle ilgili yazımı aşağıda İzmir Araç Kiralama başlığında okuyabilirsiniz. Konumuza dönecek olursak, akşam biraz kordon yürüyüşünden sonra akşam yemeğimizi kordon manzaralı olan konakladığımız yerde yiyip, sabah erken kalkmak üzere uykuya daldık.

Sabah kalktığımızda kordonun mükemmel görüntüsü balkonumuzda ayaklarımızın altında gibiydi, güzel bir kahvaltıdan sonra eşyalarımızı tekrar toplayıp aracımıza bindik ve Çeşme yolunu tuttuk. Ilıca – Konak arası yaklaşık 90-100km/saat hızla 45 dakika civarında sürdü ve yolculuk için ücretli yolu tercih ettik. Yolculuğumuz gayet keyifli olup son 20 dakikası rüzgar gülleri eşliğinde sürdü. Rüzgar güllerini gördüğünüz an Çeşme ‘ye yaklaştığınızı anlayabilirsiniz 🙂

cesme ruzgar gulleri kesfethayati

Dönüş yolculuğumuz hakkında da kısa bir bilgi vermek gerekirse, kiraladığımız araçla havaalanına kadar gidip aracı teslim ettik. Kişi başı 180 TL civarında olan uçak biletlerimiz alıp Atatürk Havalimanına 1 saat 15 dakika sonunda ayak bastık.

İzmir Araç Kiralama

Bu konuda fazla tavsiyede bulunamayacak olsam da vereceğim bilgiler hayat kurtaracak nitelikte olacaktır. Biz İzmır ‘e gelmeden iki hafta önce araç kiralama firmalarını teker teker aramaya başladık fakat aradığımız marka modeli geçtim kiralayacak araç bulamıyorduk ta ki bir firmanın elinde Renault Clio Symbol 2015 dizel araç bulunduğunu öğrenene kadar. Hiç beklemeden kiralama işlemini gerçekleştirdik. Günlüğü net olarak hatırlayamasam da 80 TL civarında bir fiyat ile 6 günlük hizmet almayı kabul ettik. Çeşme bölgesinde tatil yapmak isteyenler için ilk ve en önemli tavsiyemiz, kendinizi Akdeniz bölgesinde tatil yapacak gibi planlamayın. Çeşme ‘de kendinizi otele kapatıp tatilin bitmesini beklerseniz çok sıkılırsınız. Gideceğiniz yerler yakın ise mutlaka yürüyün fakat uzak lokasyonlar için mecburen araba ihtiyacınız olacak. Sıcak havada minibüs tepesinde kucak kucağa yapılacak yolculukları düşünmesi bile insanı yoruyor. Bundan dolayı sizlere tavsiyemiz çok lükse kaçmadan ekstra bir bütçe ayırıp araç kiralama işini ciddi şekilde düşünmeniz. Yakıt konusunda kiraladığımız araç çok başarılıydı, Çeşme ‘ye yola çıkmadan önce aldığımız 100 TL mazot ile tatil boyunca doya doya gezdik, dönüş yolculuğu için havaalanına bile geldik 🙂

Çeşme Otel Tercihi

Bu konuda araç kiralama gibi önceden planlanacak konulardan biri. Internet üzerinde tur sitelerinden veya kampanyalı fiyatlardan kalacak çok sayıda otel bulabilirsiniz fakat biz size gerçek anlamda memnun kalacağınız otelleri önereceğimizden bu başlığı eklemek istedik. Biz konaklamak için ılıca bölgesini tercih ettik, bunun sebepleri küçüklüğümde iki senenin ılıca ‘da geçmiş olması,bölgenin Alaçatı ve Çeşme ‘ye nazaran daha sakin olması son olarak da Çeşme ‘nin en güzel otellerinin Ilıca ‘da olması.

Otel tercihi yaparken çok sayıda otel ismi karşınıza çıkacaktır,bunlar arasında bölgenin en köklü otellerinden Altınyunus Otel, eski Turban Oteli yerine konumlanan bölgenin en büyük oteli Ilıca Sheraton Otel ve bizim tercih ettiğimiz yine eski ve köklü otellerden Ilıca Otel ( çocuklu tatil için önerilir ). Konakladığımız otelden gayet memnun kaldığımızı belirtiyor ayrıntılı bilgi için sizi buraya yönlendiriyoruz.

Bunlar dışında bölgedeki otellerin listesine göz atmak isterseniz buraya ve buraya bakabilirsiniz.

Çeşme Lezzet Durakları

Bu bölgede yaz tatilinde değerlendirebileceğiniz gerçekten çok kaliteli lezzet durakları bulunuyor. Aşağıda bizlerin dikkatini çeken lezzet duraklarının bir listesi ve gidemediğimiz fakat adlarını duyduğumuz yerlerinde bir kaçını sizlerle paylaşmak istedik.

Deniz ürünleri yemek isteyenler için,

Fahri ‘nin Yeri

Alaçatı Port ‘ta yer alan Fahri ‘nin Yeri güzel bir aile işletmesi olup, mezeleri ve deniz ürünleriyle harikalar yaratan bir lezzet durağıdır.

fahrinin yeri cesme kesfethayati

Ferdi Baba

Balık konusunda Çeşme ‘nin en meşhuru olabilir fakat yüksek fiyatlardan dolayı tercih etmedik.

ferdi baba cesme kesfethayati

Plaj Midyecileri

Plajlarda beklemediğiniz anda karşınıza çıkar size mükemmel bir ziyafet çektirir ve gider 🙂

sahil midyecileri cesme

Istakozcu Can Baba

Bizim dışımızda hemen hemen herkesin uğrama fırsatı bulduğu bir lezzet durağıdır, ıstakoz sevenlerin bu bölgedeki ilk adresi.

istakozcu can baba cesme kesfethayati

Izmir ‘in meşhuru kumru yemek isteyenler için,

Kumrucu Şevki

Önceden de belirttiğim gibi bende bir hayal kırıklığı olsa da bölgenin en meşhur kumrucusudur.

kumrucu sevki cesme kesfethayati

Kumrucu Hüseyin

Bana göre Kumrucu Şevki ‘den daha başarılı olan kumrucudur.

kumrucu huseyin cesme kesfethayati

Bölgenin en iyi pastaneleri için,

Reyhan Pastanesi ~ Kesfethayati Reyhan Pastanesi yazısı için buraya

Kuru pastaları, tatlıları hem farklı hemde çok lezizdir. Mutlaka gidilmesi gereken lezzet duraklarından biridir fakat 7 tl olan çay fiyatı gözden geçirilmelidir.

reyhan pastanesi cesme kesfethayati

Veli Usta Dondurmacısı ~ Kesfethayati Veli Usta Doncurmacısı yazısı için buraya

Sıcak yaz günlerinde dondurma yemek isteyenlerin aklında bulunması gereken lezzet duraklarındandır..

veli usta cesme kesfethayati

Rumeli Pastanesi

Çeşme ‘nin en eski ve bilinen pastanesi ve dondurmacısıdır. Önündeki kalabalık dikkatinizi çekmeye yetecektir.

rumeli pastanesi cesme kesfethayati

Pide, pizza ve lahmacun isteyenler için,

Dost Pide ~ Kesfethayati Dost Pide yazısı için buraya

Sürekli söylüyorum yine tekrarlayacağım, hayatımda yediğim en güzel pidenin adresidir.

dost pide cesme kesfethayati

Kırçiçeği Pide

Deneme fırsatım olmadı fakat bir daha ki gidişimde denemek istiyorum.

kircicegi-pide cesme kesfethayati

Et yemekleri için ise,

Imren Lokantası

Çeşme ‘nin merkezinde eski ve güzel bir lokantadır.

imren restaurant cesme kesfethayati

Ekstra Gezilecek Yerler

Fly-inn Beach

Diğer özel plajlardansa mutlaka gidilip görülmesi gerekir diye düşünüyorum. Masmavi denizi ve kumu ile hayatımda gördüğüm en güzel deniz keyfini bize sunan mekandır. İçeride dikkat edilecek husus yiyeceğiniz ve içeceğiniz şeylerin fiyatlarıdır. Bizim gibi misafir edilmediyseniz dikkatli olmanızı öneririm 🙂

flyinn fly-inn beach cesme kesfethayati

Alaçatı Surf

Alaçatı ‘nın ismini dünyaya duyuran surf sporunu izlemek ve öğrenmek isteyenlerin uğraması gereken duraktır.

surf alacati cesme kesfethayati

Alaçatı Sokakları

Surf dışında eski ve arnavut kaldırım sokaklarıyla, renk renk yapılarıyla tatilinizin göz bebeği olacaktır. Hava karardığında sokaklarında adım atmakta zorlanacağınız bu bölgede bir çok lezzet durağı ve ilgi çekici dükkana rastlayacaksınız. Bir Çeşme tatili yaptım diyebilmek için mutlaka gidilmesi gereken yerdir Alaçatı.

alacati sokaklari cesme kesfethayati

Çeşme Kalesi

Çeşme ‘nin meydanından baktığınızda gözünüze çarpan büyük yapı. Çeşme ‘nin tarihi kalesi, farklılık arayanlar için güzel bir deneyim olacaktır.

cesme kalesi cesme kesfethayati

Çeşme Sokakları

Alaçatı sokakları kadar olmasada mutlaka gidip bir tur atılması gereken sokaktır. Bir çok lezzet durağına ev sahipliği etmesi bir yana Çeşme ‘den tatil hatırası almak isteyenler için doğru adresdir.

cesme merkez kesfethayati

Çeşme hakkında aklımızda kalanlarla sizlere böyle bir rehber oluşturduk. Söylediğimiz gibi bizim Çeşme tatilimiz gerçekten çok keyifliydi umarım Çeşme Tatil Rehberi adlı paylaşımımız sayesinde sizlerede keyif alacağınız birşeyler aktarabilmişizdir, bir sonraki paylaşımımızda görüşmek üzere.