Istanbula Yakın Tatil Yerleri – Ağva

Göksü ve Yeşilçay nehirleri arasında kalan yeşil ve mavinin birleştiği Şile ‘ye bağlı güzel bir cennettir Ağva. Biz Marmara bölgesinde hafta sonu tatili için tercih ettik Ağva AcquaVerde oteli. Ulaşımı İstanbul ve Kocaeli üzerinden gayet kolay olup hafta sonu gezilecek yerler arasında ilk tercih edilecek adreslerdendir.

Ağva Nerede, Ağvaya nasıl gidilir

Ağva Istanbul ‘un ilçelerinden Şile ‘ye bağlıdır. Istanbul Ağva yol haritası aşağıdaki gibidir.

Biz Kocaeli ‘de ikamet ettiğimiz için Kandıra yolu üzerinden Ağva ‘ya gittik. Bu yolda köyler arasından geçen güzel bir yol ortalama süre bir buçuk saat civarında.

Ağva Genel Bakış

Ağva haftasonu kaçamağı yapmak için çok uygun bir yer. Istanbul ‘a yakın olduğundan kısa süreli tatil planı yapanlar için güzel bir tercih. Zaten trafik ve iş stresinden bunalan Istanbul halkının kafa dinlemek için tercih ettiği, istanbula yakın tatil yerleri arasındadır Maşukiye ve Ağva. Uzun vadede sıkıcı olsada ufak kaçamaklar için değerlendirildiğinde stresinizi atmaya yarayacak eğlenceli ve güzel bir yer olduğunu söyleyebilirim. Ağva ‘da yaz mevsiminde denizin tadını çıkarıp, deniz bisikletleri ile nehir turuna katılabilir yada bisiklet kiralayarak keşfe çıkabilirsiniz. Bunların dışında yapabileceklerinizin listesi gayet geniş olduğundan aşağıda ayrıca belirtmek isteriz.

Ağva Aktiviteleri

1. Balık Tutma : 2 nehrin arasında kaldığı için bu bölge balık tutmak için çok güzel bir yerdir. İsterseniz nehirde isterseniz de denizde balık tutma keyfini yaşayabilirsiniz. ( giderken oltanızı götürmeyi unutmayın )
  2. Yüzme : Istanbul yakınlarında denize girmek için yer düşündüğünüzde en temiz ve güzel olan Ağva ‘dır.
  3. Bisiklet : Eşsiz doğanın keyfini çıkarabilir keşif alanınızı bisiklet ile genişletebilirsiniz. ( bisiklet kiralama ücreti saat başı 10 tl civarında )
  4. Yürüyüş : Ağva ‘nın güzel ve doğal yürüyüş parkurları, Kilimli ve Kadırga koyları çevresindeki doğal güzellikler keşfedilmek için sizleri bekliyor.
  5. Nehir Aktiviteleri : Ister kano isterseniz de deniz bisikleti kiralayıp mavinin keyfini çıkarabilirsiniz.
  6. Avcılık : Ağva av sezonu açıldığında avcıların ilgisini çeken zenginlikbir bölgedir.
  7. Doğa Fotoğrafçılığı : Fotoğrafçılar için gerçekten çok güzel bir seçim olacaktır Ağva. Mavisi, yeşili ve eşsiz doğal güzellikleriyle birbirinden güzel kareler yakalamak isteyenlere tavsiye edilir.

Ağva Otelleri

Ağva ‘da, Göksü nehri kıyısında konumlandırılmış bir çok otel mevuttur. Otellerinden bazıları,

• AcquaVerde
  • Piccalo Mondo
  • Greenline Guesthouse
  • Park Mandalin
  • Tranquilla Nehir Evi
  • Wineport Lodge
  • Mints Hotel
  • Ağva Beyaz Ev

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

Bunlar sadece bir kaçı, biz konaklamak için AcquaVerde oteli tercih ettik ve otel hakkındaki düşüncelerim genel anlamda olumlu. Otel hakkındaki düşüncelerimizi aşağıdaki paragrafta okuyabilirsiniz. Sizlere tavsiyem otel tercihi yaparken nehir etrafındaki yerleri tercih etmeye özen gösterin. Nehirden uzak yerlerde daha lüks gözüken oteller bulunsada Ağva ‘nın keyfi nehir kenarında çıkıyor.

AcquaVerde Otel Hakkında

Biz 2015 Nisan ayının üçüncü haftasında gittik Ağva ‘ya.Özellikle seçmedik Acquaverde ‘yi, o ara bilindiği gibi Medcezir dizisiyle popüler olması ve Ağva ‘yı merak ettiğimizden denk geldi diyebilirim. Gitmeden önce internet görsellerinden ve dizinin orada çekilen bölümünden görme fırsatım oldu ve beğendim. Arabamıza binmeden telefon ettik ve oda sıkıntısı olmadığını, tercihimizi ulaştığımız zaman yapabileceğimiz bilgisini aldık ve düştük yollara. Otele geldiğimizde bahçedeki müstakil odalardan birini tercih ettik. Şimdi kendime şu soruyu soruyorum ?

Bir daha gidecek olsam standart oda mı yoksa yine müstakil mi ? Cevabım çok net, standart oda tercihi kesinlikle doğru olan.

acquaverde-ağva-otel-kesfethayati

Oteli kötülemek için yazmıyorum fakat müstakil odanın fiyatı standart odanın neredeyse 2 katı olup, hiç bir ekstrası yoktu bana göre. Ne zaman o odaların banyolarına ve genel görünüşüne komple bir bakım yapılır o zaman tercih edilebilir fakat şu an belirlenen fiyatlarda kesinlikle tavsiye etmiyorum.

Yiğidi öldür hakkını yeme diyerek yemek, konum ve hizmet değerlendirmesine geçelim. Ultra herşey dahil oteller gibi bir kahvaltı sunumu zaten beklemiyorduk ve genel olarak kahvaltı hizmetinden memnun kaldık. Otel tercihi yaparken nehir kenarını tercih edin deme sebebimiz kahvaltı ve akşam yemeklerinize ayrı bir hava katmasından dolayıdır. Akşam yemeklerinde de 2. gün akşamı çıkan az pişmiş tavuk dışında memnun kaldığımızı söyleyebiliriz .( tekrar gönderip pişirttik) 🙂

Ağva Gezilecek Yerler

Ağva yukarıda da bahsettiğimiz gibi haftasonu kaçamağı için güzel bir tercih. Bir yabancı gibi belli başlı sınırlar içinde kalmanızı da istemediğimizden sizler için Ağva gezilecek yerlerin bir listesini çıkarmak istedik. Bu satırların değerini okuyanlar,bilenler ve gidenler anlayacaktır 🙂

Listemizde Akçakese, Gürlek Mağarası, Hacıllı Köyü, Hacıllı Şelalesi, Kilimli Köyü, Saklıgöl gibi yerler bulunuyor. ( sizlerden gelecek tavsiyeleri yorum bölümünde bizlerle paylaşmanızı rica ediyoruz )

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

Umarım yaptığımız bu paylaşımın sizlere faydası olur, görüş ve önerilerinizi yorum veya iletişim bölümünden gönderebilirsiniz.