Merhaba arkadaşlar,

Ayvalık tatilimizde uğradığımız başka bir lezzet durağıyla sizlerleyiz. Taş kahvenin kuruluşunu okuduktan sonra bizde ayrı bir merak uyandı gitmek için. Kuruluş hikayesi gerçekten okumaya değer, Osmanlı dönemimde Girit adasında hizmet veren sonrasında Yunan isyanı ve Osman devletinin dağılması döneminde yaşadıkları toprakları terk etmek durumunda kalan Adile’den doğma Nuri oğlu mübadil Giritli Hüseyin Bey ‘in hayatı. Okumak isteyenleri buraya alalım.

Taş Kahve Nerede

Taş Kahve Hakkında

Taş Kahve, Cunda sahilde bulunan güzel ve eski bir mimariye sahip işletmedir. Günün her saatinde hıncahınç dolu olan Taş Kahve ‘de bize göre tadılması gereken ilk lezzet Sakızlı Kahve ‘dir. Normal Damla Sakızlı Kahvelerden farkı ise daha yoğun ve kokulu bir sakız lezzeti ve kahvenizi yudumlarken ağzınıza gelen ufak damla sakızları. Biz Bay Nihat ‘ta akşam yemeğimizi yedikten sonra gittik Taş Kahve ‘ye. Bizim şansımıza Kurban Bayramı tatilinde hava o kadar rüzgarlıydı ki insanı sersemleten türden fakat Taş Kahve ‘nin bahçesinde oturacak yer bulamazsınız.

Mecburen kapalı bölümü tercih ettik fakat şunu söyleyebilirim gerçek bir kahve keyfi için kapalıda oturmanızı öneririm. İçeride o kadar güzel bir hava var ki kendimi 25 sene önce dedemle beraber sütlü kahve içtiğim kahvede hissettim.

Doruk Paşa masanın üzerinde zıplarken 🙂

Neyse boş bir masa bulup oturduk ve sipariş vermek için bir çalışanlardan birinin gelmesini bekledik. 5 dakika geçtikten sonra masaya birinin gelmesini beklemenin hata olduğunu düşünüp çalışanların peşine düştüm, o kadar yoğunlar ki bir varlar bir yoklar. Neyse 10 dakika sonunda siparişimizi verdik ve 4-5 dakika içinde 2 damla sakızlı kahvemiz masamıza geldi. Benim hayatımda içtiğim Damla Sakızlı Kahveler arasında en lezzetlisi.

Sizde bizim gibi kahve sevenlerdenseniz Cunda ‘ya yolunuz düştüğünde bu lezzet durağını mutlaka ziyaret edin. Neyse her güzel şey gibi kahvemizin de sonu geldiğinde hesabı ödemek için kasanın yolunu tutuyoruz ve ne görelim, bu güzel lezzet paketler halinde karşımızda 🙂 Biz yakınlarımıza da denetmek için fazla fazla aldık. Fiyatı 12 adet * 8 TL = 96 TL