Yazımıza başlamadan önce şunu bilmenizi isteriz ki, normalde planımız Urla Bağ Yolunu gezmekti fakat Doruk bey ‘in kontrol edilmesi zor halleri yüzünden bu gezimizi baya bir kısaltmak durumunda kaldık. Çeşme ‘de ikamet eden ve şarap için gitmediği ülke kalmayan bir tanıdığımızın da tavsiyesi üzerine Urla Bağ Yolunda nokta atışı yaparak Urla Şarapçılık ‘ı ziyaret ettik.

Urla Şarapçılık ‘a gitmeden bile kendinizden geçiyorsunuz. Emin olun bir çok kez durup foto çekmek isteyeceğiniz manzaraya sahip yerler ve yaşamak isteyeceğiniz şirin mi şirin yerleşim yerleri 🙂

Urla Şarapçılık Nerede

Kuşçular Köyü, 8028 Sk. No:12 Ukuf Mevkii Urla – İzmir

Gsm: +90 (530) 773 08 52   Tel: +90 (232) 759 01 11   E-Posta: info@urlasarapcilik.com.tr

Urla Şarapçılık Hakkında

Urla Şarapçılık, daha girişi itibariyle sizleri kendine hayran bırakacak mimaride bir işletme.

Diğer işletmeleri ziyaret edemesek de yolculuk boyunca bir kaçının önünden geçtiğimiz için Urla Şarapçılık ‘ın diğerlerinden çok farklı olduğunu söyleyebiliriz. Burada diğer işletmeleri kötülemiyoruz tabiki de fakat Urla Şarapçılık için fazla emek harcandığını anlamak çok zor değil.

Neyse Arabamızı park ediyor ve çevreyi gezmeye başlıyoruz. Arabanızdan indiğinizde sizi aşağıdaki havuzlu yol karşılıyor.

Bu havuzun burada olma sebebinin sadece görsellik olmadığını mahsenleri gezerken öğreniyoruz. Çevre yemyeşil ve daha çok 5 yıldızlı bir otel görüntüsüne sahip.

Urla Şarapçılık Üzüm Bağları

Havuzun yanındaki yoldan yürümeye devam ediyoruz. Solumuzda şarap tadımı için hazırlanan güzel bir salon, sağımızda ise şarap mahsenleri ve 2Rooms Hotel’in girişi bulunuyor. Biz ilk olarak düz devam edip üzüm bağlarını görmek istiyoruz.

Üzüm bağlarını gezdikten sonraki hedefimiz, tadına bakacağımız şarapların nasıl yapıldığını öğrenmek için rehber eşliğinde mahzenler oluyor. Bulunduğunuz yerden yukarı baktığınızda havuzun altında olduğunuzu fark ediyorsunuz. Bu havuzun güneşin zararlı ışıklarını süzdüğünü ve mahzene sadece gerekli ışığı sağladığını öğreniyoruz.

Urla Şarapçılık Şarap MahsenleriBurada üzümlerin toplanmasından başlayıp özenle seçilerek ayıklanmasına daha sonrasında tankların içinde gerçekleşen fermantasyon evresine, gerekli katkıların eklendikten sonra şişe ve fıçılara doldurulmasına ve dinlendirilmesine kadar tüm süreci detaylı şekilde öğreniyoruz.

Gereken bilgileri aldığımıza göre, bu evrelerden geçen şarabın tadım kısmına geçebiliriz. Size üzülerek söyleyeceğim, şarap tadımı salonunda çevremize bakmaktan ve şarap tadımı yapmaktan foto çekmeyi unuttuğumuzu konakladığımız tesise döndüğümüzde fark ettik. Bundan dolayı mecburen hazır görsellere yer vermek durumunda kaldık.

İlk olarak Şarap tadımı yapabilmek için +18 olmanız ve yanınızda evcil hayvan bulunmuyor olması gerektiği bilgisini buraya ekleyelim.

Şarap tadımı sırasında Nero d’Avola Urla Karası, Boğazkere, Vourla, Tempus, Nexus gibi isim yapmış çok başarılı şaraplar tattık. Hatta dönerken 4-5 şişede yanımıza aldık. Aslında bu kadar şarabı kısa zaman içerisinde tatmak doğru olmasa da zamanımız kısıtlı olduğu için başka çaremiz yoktu.

Urla Şarapçılık’ın tüm şarapları birbirinden güzel, hepsi teker teker denemeye değer ama bunlar arasında aradan sıyrılan 2 şarap var. Bunlardan bir tanesi Tempus diğeri ise Nero d’Avola Urla Karası.

Bu 2 şarabı mutlaka denemelisiniz. Tempus piyasadaki en kaliteli şaraplar arasında bana göre. Nero d’Avola Urla Karası ise tamamen özel üzümlerden yapılan keyifli bir şarap.