Bu paylaşımımız 2018 yılı Urla tatilimizin ilk lezzet durağı olan Urla Ünal Kardeşler Katmer Salonu hakkında olacaktır.

Sabah 09:30 gibi biten yolculuğumuz sonunda acıkan karnımızı doyurmak için tatil öncesi yaptığımız lezzet durakları listemizde yer alan ve konakladığımız yere 5 dakika mesafede olan bu durağın yolunu tuttuk. Arabamızı park ettikten sonra yaptığımız 3-4 dakikalık iskele yolculuğu sonrasında lezzet durağının önüne geldik.

Aynı sırada Ünal Kardeşlere ait balık restoranı ve katmer, pide salonu yer alıyor. Daha net olmak gerekirse iskelenin büyük bir kısmı Urla Ünal Kardeşler ‘e ait.

Biz bu lezzet durağını Löplöpçüler ‘in yaptığı güzel paylaşım sonrası öğrenip, listemize ekledik.

Ünal Kardeşler Nerede

İskele Caddesi No:10 Urla/İZMİR   Telefon : 0232 752 18 48

Urla Ünal Kardeşler Hakkında

Ünal Kardeşler, Urla iskelede yer alan çeşitli lezzetleriyle hizmet veren güzel bir işletme. Özellikle katmerleri en çok tercih edilenler arasında. Biz sizler için ilk ziyaretimizde katmer sonraki gidişimizde çeşitlilik olması açısından tavuk şiş ve mantı sipariş ettik.

İlk olarak siparişlerimizi beklerken çektiğimiz Ünal Kardeşlerin güzel manzarasından bir kaç görüntü paylaşmak istiyoruz.

Ünal Kardeşler Katmer Salonu

Bu güzelliğin keyfini çıkarıp, balıkları ve martıları beslerken siparişlerimiz geldi.

Ben kendim için kıymalı ve peynirli, eşim için ise peynirli katmer siparişi verdim. Siparişler önümüze geldiğinde ilk görüş çok güzeldi. Katmerler çok güzel ve doyurucu bir görüntüye sahipti. Yanında istediğimiz fincan çaylarımızla beraber lezzet testine başladık.

Bugüne kadar yaptığımız lezzet testlerinde (pide, lahmacun, katmer) dikkatimizi çeken bir şey oldu, hamur ne kadar ince olursa lezzet o kadar artıyordu, burada da aynı durum geçerli.

Urla Ünal Kardeşler Katmer

Katmerin yufkası incecik olduğu için lezzetine lezzet katmış. Bu kadar ince hamurun nasıl yırtılmadığını merak etmedik değil. Tutan yok daldık içeri sorumuzu sorduk ve aldığımız cevap “Cevabı yufka üzerindeki sarı görüntüde gizliymiş. Yumurta burada tutucu bir görev yapıyor, yoksa bu hamurun bu kadar yoğun malzeme ile bir arada kalması sağlanamaz.” Buradan anlıyoruz ki işin sırrı yumurta. Neyse keyifli bir şekilde katmerleri yedik.

Karnımız doyduktan sonraki düşüncelerimiz ise, kıymalı ve peynirlinin karışık olduğu katmerin yerine sade kıymalı veya patatesli tercih ederseniz daha doğru bir tercih olabilir. Çünkü peynir ve kıymayı bir arada yakıştıramadık ama yine de kötü olduğunu söylemiyoruz.

Urla tatili yaparken keyifli bir kahvaltı için çok güzel bir manzara eşliğinde Ünal Kardeşleri tercih edip katmer ile karnınızı doyurmanız unutulmayacak bir keyif olabilir.

Şimdi ikinci ziyaretimizin lezzet değerlendirmesine geçelim.

Bu sefer öğle saatlerinde deniz sefasından sonra acıkan karnımızı doyurmak için buradayız. Ortaya patatesli bir katmer sipariş edip sonrasında eşime mantı kendime piliç şiş sipariş ediyorum. Yukarıda da bahsettiğim gibi patatesli katmer bana göre kesinlikle daha başarılı. Katmer ‘in bitişiyle diğer siparişlerimiz geliyor. Görüntü olarak gayet başarılı fakat lezzet tarafında biraz düzelmesi gereken durumlar mevcut.

Urlada kahvaltı nerede yapılır

Mantı biraz diri olmakla birlikte üzerine dökülen kekik bence tercihe göre olmalı. Bunun dışında piliç şiş de çok iyi pişmemiş fakat ayran desteğiyle karın doyurmaya yetti.

Biz bir sonraki Ünal Kardeşler ziyaretimizde katmer, çi börek ve pide tercihi dışında bir şey denemeyi düşünmüyoruz çünkü buranın esas lezzeti bunlar bize kalırsa.

Urla Ünal Kardeşler Fiyat Değerlendirmesi

Her masada Ünal Kardeşler Menü ‘sü yer aldığı için direk paylaşmayı tercih ettik, değerlendirmesi size kalsın 😉

Urla Ünal Kardeşler Menü Fiyatlar

Urla tatilimizin diğer paylaşımı olan Beğendik Abi ile en kısa zamanda tekrar sizlerle olacağız.